انتشار کتاب "ژئوتکنیک لرزه‌ای مبانی و کاربرد"

 | تاریخ ارسال: 1400/9/28 | 

کتاب "ژئوتکنیک لرزه‌ای مبانی و کاربرد" توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر‌ منتشر شد. 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب "ژئوتکنیک لرزه‌ای مبانی و کاربرد" تألیف آقایان دکتر حمید علی الهی و سرکار خانم  مهندس مریم رحیمی  توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.
در پیشگفتار این کتاب آمده است:
"طبیعت ناشناخته زلزله و آثار مخرب ناشی از آن یکی از چالش ‌های اصلی مهندسان در طراحی ایمن سازه ‌ها می‌ باشد. از طرفی، نقش اساسی خاک ‌ها در میزان و چگونگی خسارت ایجاد شده ناشی از زلزله، اهمیت شناخت مباحث مربوط به ژئوتکنیک لرزه‌ ای را دوچندان می ­سازد. وقوع و مشاهده پدیده­ های ژئوتکنیکی متعدد در طی زلزله ‌هایی نظیر زلزله نیگاتای ژاپن و زلزله آلاسکا، توسعه دانش ژئوتکنیک لرزه ‌ای را در دهه ­های ۶۰ و ۷۰ سرعت بخشید به ‌طوری­که امروزه در اغلب آیین‌ نامه ‌های لرزه ‌ای مباحث مربوط به. ژئوتکنیک لرزه‌ا ی جایگاه ویژه ‌ای را به خود اختصاص داده‌ است
همچنین واقع بودن ایران در یکی از پهنه ­های پر‌خطر لرزه ­ای و ضرورت شناخت مفاهیم رفتاری و عملکرد لرزه ‌ای خاک ‌ها از یک طرف و لزوم آگاهی از مطالعات و پژوهش ­های روز محققین دنیا از طرف دیگر، مؤلفان را بر آن داشت که ضمن ادای احترام به همه اساتید، بزرگان و صاحب نظران این علم و با هدف ارائه دانش پویا و جدید مسائل ژئوتکنیک لرزه ‌ای، به تألیف و تدوین کتاب جدیدی در این زمینه بپردازند. در تهیه این کتاب از تجربیات چندین ساله تدریس، تحقیق در سطوح مختلف دانشگاهی و پروژه های عمرانی و همچنین بهره‌گیری از تمامی مراجع معتبر و روز دنیا استفاده شده و به موضوعات گسترده ‌ای از علم ژئوتکنیک لرزه‌ ای به ‌همراه مفاهیم و کاربردهای آنها پرداخته شده است."
شایان ذکر است این کتاب در ۸۳۲  صفحه و در تیراژ۱۰۰ نسخه و به قیمت ۲۱۰ هزارتومان به بازار کتاب عرضه شده است.
علاقمندان می توانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس https://۱۶book.ir/Shop/ShopPage/amirkabir؛ خریداری نمایند.
 
 ​​