زمان‌بندي ثبت‌نام تکمیلی، دانشجويان كارشناسي(نيم‌سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰)

 | تاریخ ارسال: 1400/11/6 | 
احتراماً، به اطلاع می‌رساند که ثبت‌نام در روزهای سه‌‌‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ و چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ به شرح جدول ذیل انجام خواهد شد.

روز ورودی ساعت
سه‌‌‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ورودی ۱۴۰۰ ۸ تا ۱۰
سه‌‌‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ورودی ۹۹ ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰
سه‌‌‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ورودی ۹۸ ۱۳ تا ۱۵
چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ورودی ۹۷ و ماقبل ۸ تا ۱۰
چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ پریود آزاد ۱۰:۳۰ تا ۱۳
 
باتوجه به شرایط موجود و همه‌گیری ویروس کرونا، به دانشجویان توصیه می‌شود تا از مراجعه‌ حضوری به دانشگاه جداً خودداری نموده و موارد را از طریق تلفن یا ایمیل به دانشکده‌های خود منعکس نمایند. معاونین و کارشناسان آموزشی دانشکده‌ها در ساعات اعلام شده، پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.
ثبت نام از طریق پورتال آموزشی انجام می‌پذیرد. لازم است تا دانشجویان به نکات زیر توجه نمایند:
  • ورودی‌های ۹۶ اجازه ثبت‌نام در نیم‌سال دوم ۱۴۰۰ (نیم‌سال دهم) را نخواهند داشت، ولی چنانچه بتوانند تا پایان نیم‌سال دوم ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل گردند؛ می‌باید درخواست اجازه ثبت‌نام در نیم‌سال دوم ۱۴۰۰ ارائه نمایند. پرونده این دانشجویان بر اساس وضعیت تحصیلی ایشان، جهت اخذ اجازه ثبت‌نام در نیم‌سال دوم ۱۴۰۰ (نیم‌سال دهم) در کمیسیون موارد خاص دانشگاه بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد. تمدید ترم در کمیسیون موارد خاص صرفاً تحت شرایط خاص که خارج از اختیار دانشجو بوده ممکن خواهد بود.
  •  چنانچه دانشجویان ورودی ۹۶ تا قبل از بازه «حذف و اضافه» اقدامی در خصوص اخذ مجوز ثبت‌نام انجام نداده و وضعیت تحصیلی ایشان در پورتال به صورت «اتمام سنوات» باقی بماند، کلیه‌ی دروس ثبت‌نامی ایشان در نیم‌سال دوم ۱۴۰۰ حذف خواهد شد.
  • محدودیت مشروطی و کلیه‌ی  قوانین مربوط به ثبت‌نام در نیم‌سال اول ۱۴۰۰ اعمال خواهد شد.
  • وضعیت دروس در «ثبت‌نام تکمیلی» به‌روزسانی شده و اخطارهای آموزشی اجرا شده است، لذا دانشجویان موظف‌ هستند قبل از «ثبت‌نام تکمیلی» قسمت اخطارهای آموزشی پورتال خود را کنترل نموده و نسبت به رفعِ اخطار و اخذ دروسِ پیشنیاز/همنیاز در بازه‌ی «ثبت‌نام تکمیلی» اقدام نمایند.
  • ثبت‌نام دروس میهمان بین‌دانشکده‌ای یا میهمان در مقطع تحصیلات تکمیلی، از روز سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ و حداکثر تا پایان روز «حذف و اضافه» از طریق سامانهی سما قابل انجام خواهد بود. بدین منظور دانشجویان می‌بایست با مراجعه به تارنمای مدیریت امور آموزشی به آدرس https://ugrad.aut.ac.ir  و انتخاب بخش سامانه مدیریت آموزشی (سما)، درخواست میهمان بین‌دانشکده‌ای، نسبت به ثبت درخواستِ میهمانی (بین دانشکده‌ای/درس تحصیلات تکمیلی) خود اقدام نموده و منتظر اعلام نظر دانشکده مبدأ و مقصد باشند. (راهنمای ثبت درخواست در بخش مذکور قرار گرفته است)
  1.  به دانشجویان اکیداً توصیه می‌شود درخواست میهمانی/اخذ درس از تحصیلات تکمیلی خود را صرفاً از طریق سامانه‌ی سما انجام داده و پیگیری‌های لازم را بعمل آوردند.
  2. فرم‌های دستی میهمان بین دانشکده‌ای فاقد اعتبار است.
  3.  در صورت اخذ درسِ میهمان از طریق سامانهی سما، رفع اخطار دروس مربوطه به صورت خودکار انجام خواهد پذیرفت.
  • مطابق روال جاری دانشگاه، لیست انتظار (رزرو) برای رزرو دروس در روزهای ثبت نام فعال بوده و پس از آن لیست رزرو، فاقد اعتبار خواهد بود.
  • اخذ دروسِ یک بار افتاده به صورت همنیاز با درسِ بعدی مجاز خواهد بود و چنانچه دانشجویان درس افتاده را به صورت همنیاز اخذ نکند، کلیه دروس بعدی اخذ شده مشمولِ اخطارِ عدم رعایت پیشنیاز شده و در پایان بازه «حذف و اضافه» این دروس حذف خواهند شد.
  • مطابق روال، امکان اخذ دروس افتاده (ریاضی عمومی ۱، ریاضی عمومی۲، معادلات دیفرانسیل، محاسبات عددی، برنامه‌نویسی کامپیوتر، فیزیک عمومی۱ و فیزیک عمومی۲) به عنوان امتحان مجدد (تحت گروه ۱۰۰) در پورتال آموزشی وجود دارد. (امتحان این دروس به صورت حضوری برگزار خواهد شد)
در صورت قطع برق در طول ثبت نام به شرح ذیل عمل خواهد شد:
  1. سیستم ثبت‌نام بلافاصله متوقف می‌شود. (جهت جلوگیری از تضییع حق دیگران)
  2. ۵ دقیقه پس از وصل مجدد برق و رفعِ کاملِ قطعی برق در همه‌ی دانشکده‌ها، سیستم مجدداً وصل شده و کار از آن‌جائیکه متوقف شده بود ادامه می‌یابد.
  3. برنامه زمانی جدول بالا به مدت قطعی برق به تعویق خواهد افتاد.
مدیریت امور آموزشی
دانشگاه صنعتی امیرکبیر