نخستین کنفرانس علمی بین‌المللی حوزه بلاکچین، اقتصاد و رمزارزها

 | تاریخ ارسال: 1400/3/11 | 
نخستین کنفرانس بین‌المللی بلاکچین با حمایت یونسکو برگزار می‌شود.
نخستین کنفرانس علمی بین‌المللی حوزه بلاکچین، اقتصاد و رمزارزها در ایران با حضور اساتید، اندیشمندان، فعالان و توسعه‌دهندگان برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو، امروزه فناوری "بلاک‌چین"(Blockchain) برخلاف آن چیزی که اغلب تصور می‌شود، تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به خصوص بخش تولید هوشمند را نیز دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد. این فناوری می‌تواند امکان انتقال مطمئن و معتبر داده‌ها و همچنین یک شبکه قابل ردیابی ناگسستنی را فراهم کند که این ویژگی‌ها تنها برای امور بانکی نیست، بلاکچین و رمزارزها در حال ایجاد تغییر و تحول اساسی در بخش‌های مهم ازجمله اقتصاد است.
 
 کنفرانس بین‌المللی بلاکچین، رمزارزها و اقتصاد جهانی با هدف ایجاد بستری مناسب برای همکاری و تبادل دانش اطلاعات و انتقال تجارب و دستاوردهای علمی و عملی اساتید، نخبگان و پژوهشگران حوزه‌های نوآوری و فناوری بلاکچین بر پایه اقتصاد جهانی بخصوص در حوزه‌های بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، رمزارزها و همچنین ایجاد فضای مشترک برای ارائه راهکارهای جامع و موثر بر پایه دانش و تحلیل فرصت‌های اقتصادی بر بستر ملی و جهانی به جهت مدیریت بهتر سازمان‌ها برگزار می‌شود.

بنا به این گزارش این کنفرانس به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و کمیسیون ملی یونسکو-ایران با ۳ محور کلی (بلاکچین، علم و توسعه)-(کاربردهای بلاکچین در فناوری و صنایع ) و (بلاکچین و اقتصاد بازارهای مالی و بین‌المللی) قرار است تا در ۳ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ برگزار شود ضمن آنکه در جریان برگزاری این کنفرانس پنل‌های تخصصی مرتبط با موضوع کنفرانس نیز تشکیل خواهد شد.

گفتنی است این کنفرانس تحت حمایت‌های معنوی دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارتخانه‌های ارتباط و فناوری اطلاعات، وزارت صمت و وزارت علوم و تحقیقات قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی نیز بعنوان دیگر حامیان اصلی این کنفرانس در این رویداد حضور خواهند داشت.
دکتر حجت‌اله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران و رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس در احکامی دکتر پیمان سرحدی را به عنوان رئیس کنفرانس و عضو شورای سیاستگذاری، دکتر سجاد برخورداری عضو شورا و دبیر علمی ، دکتر امیر روشن بخش به عنوان عضو و دبیر شورای سیاستگذاری، مهندس اباذر صالحی به عنوان دبیر اجرایی  و دکتر رسول شاهسونی را به عنوان دبیر کمیته بین الملل منصوب کرد.

شایان ذکر است حضور و سخنرانی صاحب نظران و اساتید برجسته داخلی و خارجی و برگزاری پنل‌های تخصصی، تبیین نقشه جامع راه در زمینه استفاده و فرآیند آشنایی با فناوری‌های بلاکچین، برگزاری میزگردهای علمی- تخصصی جهت بررسی چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با محورهای کنفرانس و  شرکت بیش از ۳۰۰۰ نفر از فعالین بخش‌های مختلف در حوزه بلاکچین، رمزارزها، اقتصاد ایران و جهان که شامل دانشگاهیان، صاحب نظران، سیاستگذاران و مدیران، دانشجویان، سازمان‌های ذی‌ربط و علاقه‌مند بخشی از برنامه‌های مدون برگزاری این کنفرانس خواهد بود.
لازم به ذکر است است کلیه علاقمندان، پژوهشگران، محققان، اساتید و دانشجویان برای شرکت می‌توانند با مراجعه به سایت کنفرانس به آدرس http://unescoconf.ir   و یا سایت https://unescotech.org/ ضمن کسب اطلاعات بیشتر فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند.